Sunday, May 30, 2004

Gathering Geju Wilayah Selatan 1

Bismillah,

Hari ini bertambah lagi memori dan kenangan aku bersama geng jurnal .Hari ini dalam sejarah aku telah menyertai buat pertama kalinya perjumpaan blogger-blogger wilayah selatan yang kebanyakkannya aku belum pernah jumpa. Aku sebenarnya letih giler pagi tadik sebab baru balik dari KL .

Aku sampai dalam pukul 4:30 pagi tetapi malangnya ..hehe aku tertidur dan tak sedar diri sehinggalah aku sampai di stesyen bas larkin .Aku sepatutnya turun di Skudai dan diambil oleh member aku dengan motor. Tetapi memandangkan aku dah terlajak ke larkin terpaksalah aku tunggu sehingga pukul 5:45 pagi sehingga ada bas awal yang beroperasi ke skudai. Aku selalunya jarang tidur di dalam bas ,kalau tertidur pun sekejap jer .Tp memandangkan aku kena bangun awal dan pergi gathering geju sebelum pukul 11 maka aku mengambil secukupnya waktu tidur ketika diatas bas tersebut supaya aku tak mengantuk giler masa gathering tuh aaa ,dan memang misi aku itu telah berjaya ..kihkih. Sampai bilik dalam pukul 6:45 ..solat subuh then terus pengsankan diri lagi sambil berdoa agar aku tak terlajak terus lepas pukul 11 pagi hehe.

Lepas dah pengsankan diri buat kali kedua , aku bangun mandi bersiap then terus pergi restoran singgah selalu yang akan menjadi saksi pertemuan geng jurnal wilayah selatan.
Sampai sana dalam pukul 10:57 pagi ..hehe aku sekali lagi memang terror datang tepat pada waktunya . Bersemangat giler aku dengan jantung dub dab dub dab ..yerlah ada geju selatan yang aku tak pernah jumpa .Tetapi bila aku masuk dan mencari di dalam restoran singgah selalu...takder lagi geju yang datang .Aku check balik betul ker restoran nih ..kang silap tempat naya jer aku ..hehe .

Emm confirm! betul tempatnya tapi mana perginya geju selatan ! ada ker tak der?! .Then aku pun duduk lepak2 sambil menunggu geju . Tiba-tiba ada keta merah lalu depan aku dan pemandunya tersenyum kat aku, aikkk siapa mamat nih ..macam kenal ..kat mana yer ?? ohohoho airiz..pengarah gathering geju wilayah selatan.Alhamdulillah aku tak tersilap tempat ..hehe .Kemudian disusuli ayares dengan motor jaguh ..power ..cool!hehe .

Airiz datang dengan name tag perjumpaan !! perghh giler best ..aku terus dengan tak malunya mintak satu dari airiz sebab dia buat tak banyak ,nanti kalau aku mintak lambat kempunan tahap dewa aku nanti..kihkih . Aku tanya berapa nih nak bayar..kesian ler pulak airiz bila dia mengeluarkkan duit sendiri untuk buat name tag . Bersungguh2 dan bersemangat betul ! Tapi airiz cakap tak payah itu merupakan sumbangan dia untuk geng jurnal. Perghh! aku terharu lagi.

airiz and ayares


Kami duduk sembang-sembang sambil menunggu ketibaan VVIP tok rimau ,kak tin,rafthah,ayu dan geju utara/tengah yang sesat datang jugak untuk gahering ini ..hehe ..mat jan ,purbe ,poad manmoncang.

Hari jumaat tuh tok rimau ada message aku ..
Perbualan sms aku dengan tok rimau:-

tok rimau " syeikh ,hari ahad nih ada gathering zon selatan ..datang ler"
aku : siapa yang datang,tok ?
tok rimau : airiz ,ayue ,mat jan ,purbe ,poad etc..
aku : aikk mat jan purbe tuh geju utara ..macammana boleh tersesat nih ..hehe tp tak tahu lagi tok ,sebab malam nih nak gi KL .
tok rimau : alaa ko tangguhkanlah dulu.. kita pergi gahtering wetland laa nanti(gathering geju yang akan dibuat..dan tok ingat aku gi KL semata-mata kerana gathering geju kat MALL )
aku: terima kasih tok diatas keperihatinan dan hasutan jahat tok itu ..kihkih hati saya kebal dek hasutan ..hehe ..jangan mare tok ..gurau jer..Ada hal sikit kat MARA kena turun KL gak .Kalau sempat saya pergi aaa ..

bersambung ...

p/s internet kat UTM kong!! so aku kena gi cc edit .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home