Thursday, May 27, 2004

Terima kasih

Bismillah,

'Kata-kata' .. apakah yang ada di sebalik 'kata-kata' .Ada orang cakap ..kata-kata begitu tajam sehingga mampu menghiris jiwa ..dan ada orang cakap juga ..kata-kata begitu ajaib sehingga mampu membina jiwa .Dahulunya aku hanya mampu mendengar ,membaca mengenai kenyataan itu dan merasakan mungkin itu adalah benar.Aku tidak begitu mempedulikannya .

Tetapi kali ini aku percaya dan merasainya .Kata-kata lancang telah menghiris jiwa ini ,dan kata-kata sahabat membina dan merawat jiwa yang terluka . Setengah orang berkata mereka tidak memerlukan kata-kata simpati ...kata-kata yang memberikan semangat dan penawar ketika terluka dan disakiti . Tetapi bagi aku ..kita tetap manusia biasa serba lemah. Kita memerlukan diantara satu sama lain .Ada kalanya kita disakiti ..ada kalanya kita menyakiti (sedar /tidak sedar) ...ada kalanya juga kita dirawat dan merawat .Dunia ini adalah pusingan roda . Walaubagaimanapun penyerahan pertama hendaklah kepada Ilahi dan aku juga percaya selalunya pertolongan Ilahi datang melalui tangan hamba-hamba Nya.

Bagi aku ...ketika aku dilukai semalam , aku amat menghargai insan-insan yang merawatnya hari ini.Terima kasih!! terima kasih ! terima kasih ..Aku tidak malu untuk menuturkannya walaupun untuk berkali-kali .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home